Ouais_supère a écrit:https://www.fia.com/file/74818/download?token=Br-1CZ6p
FIA a écrit:Reason
The Stewards reviewed the video evidence from multiple angles as well as the timing
and positioning data.
The driver of Car 31 (Esteban Ocon) was a lapped car. The Stewards noted that he
had new Super Soft tyres. Ocon attempted a pass on the leader, Car 33 (Max
Verstappen) to un-lap himself at the outside of turn one. The Stewards determined that
he failed to complete the pass at turn one, and as a lapped car, fought the leader for
track position, causing the collision at turn 2 with the race leader.
Competitors are reminded that they have the right to appeal the decisions of the
Stewards (with the exception of those referred to in Article 12.2.4 of the FIA
International Sporting Code), in accordance with Article 15 of the FIA International
Sporting Code and Article 9.1.1 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the
applicable time limits.
Tim Mayer S
Donc "causing a collision".
Le mot clé à mon avis ici c'est "FOUGHT THE LEADER". En gros, on ne lui reproche pas d'avoir tenté, mais de s'être battu avec Max comme s'il s'agissait d'un adversaire normal.
C'est ce que je disais hier. Ocon dès lors qu'il voit Max protéger l'intérieur il DOIT laisser tomber. Parce qu'on ne rigole pas avec le 1er de la course quand on est 16ème.
Et qu'on ne me parle pas de "droit". C'est juste du bon sens. Le même bon sens qui fait par exemple que quand on se bat contre un pilote qui joue le titre et que c'est (par exemple) la dernière course, on ne l'attaque pas n'importe comment même si on en a le droit.
Mon verdict est clair:
- Responsable TECHNIQUE de l'accrochage: Verstappen (60%) pour fermeture de porte rugueuse
- Réponsable MORAL: Ocon.